Sunday, April 7, 2019

Pergi

Jangan menyesal kalau aku tiada
Aku bukan sesiapa
Tak ada harga, tak ada rupa
Cuma seorang manusia yang inginkan semua
Tapi sedar dengan kekurangan dirinya
Takkan ada yang boleh menerima
Sebulat bulatnya

Biasakan hatimu
Jangan diminta pujuk dan rayu
Kerana kau tak sperti dulu
Dah busuk dan tak laku

Janganlah ditangisi pemergianku
Sebab aku hanyalah aku
Menumpang kasih dibumi Ilahi
Kadang dimewah dengan kasih sayang
Kadang dihenyak dengan amarah
Kadang ditertawa oleh yang gah
Kadang ditipu demi kepentingan
Kadang diburu dengan kesedihan

Lumrah manusia memang begitu
Sentiasa mahu yang indah dan cantik
Tak salah untuk kau memilih
Perlahan lahan aku cuba mengerti

Jangan hiraukan aku
Jangan kesahkan yang lalu
Jangan patah semula

Biar biar biar
Nanti aku pujuk sendiri
Hati yang berduri duri
Sebab aku yakin Allah masih disisi

Selamat tinggal semua
Selamat tinggal harta dunia
Selamat tinggal yang susah senang bersama
Selamat tinggal keindahan sang Pencipta

Allahuakhbar!

No comments:

Post a Comment